Topeng muka yang menyegarkan: mengungkap rahsia topeng buatan sendiri

topeng untuk keremajaan wajah

Setiap wanita ingin mengekalkan kecantikan, keremajaan dan kesegarannya yang unik untuk jangka masa yang lebih lama. Tetapi di dunia moden yang sibuk, ini sering kali gagal kerana kekurangan dana atau masa. Dan hanya topeng muka buatan sendiri dengan kesan meremajakan yang dapat membantu menyelesaikan masalah ini. Terdapat tujuh yang paling terkenal, terbukti oleh bertahun-tahun dan oleh banyak wanita, resipi yang mudah dibuat di rumah. Kesan masing-masing sama sekali berbeza, tetapi hasil keseluruhannya adalah sama: kulit berseri, tenang, minimum keriput dan kulit yang sekata.

Topeng muka anti penuaan

Topeng rumput gandum yang menyegarkan

Gandum bercambah mengandungi banyak vitamin yang mempunyai kesan yang baik terhadap keadaan kulit. Ia juga membantu menjana semula dan memperbaharui kulit, ia adalah bahan yang sangat biasa dalam topeng yang boleh anda sediakan sendiri di rumah.

Untuk menyediakan campuran, anda memerlukan: sebarang produk tenusu dan kuman gandum.

Sekiranya anda mempunyai kulit kering, kemudian tambahkan krim masam dengan peratusan lemak yang tinggi pada kecambah. Sekiranya kulit berminyak, kefir lebih sesuai, dan jika anda pemilik kulit normal, maka ambil yogurt. Pertama, ambil tauge yang dibasuh di dalam air, letakkan di dalam mangkuk pengisar dan bawa ke dalam keadaan bubur. Masukkan krim masam / kefir / yogurt untuk konsistensi ini dan kacau. Sapukan dengan gerakan mengusap lembut ke wajah dan biarkan topeng menyerap selama 10 hingga 15 minit. Kemudian cuci muka dan nikmati hasilnya.

Dan jika anda juga memakai topeng pada kulit leher, maka anda boleh mengetatkan dan menjadikan kawasan ini lebih menarik.

Krim dan serum adalah alternatif yang berkesan, yang boleh dibeli dengan harga yang murah dan berpatutan. Kejayaan jualan hari ini adalah:

  • Serum (krim) dengan pycnogenol- melancarkan ketidakteraturan kulit, menghilangkan kedutan meniru halus; meningkatkan keanjalan, menjadikan kulit tegap; melegakan kerengsaan, mempunyai kesan anti-radang; Sesuai untuk semua jenis kulit.
  • Krim vitamin C- komposisi antioksidan yang kaya dengan vitamin C; perlindungan yang boleh dipercayai terhadap faktor luaran negatif, yang merupakan penyebab utama penuaan kulit pramatang; merangsang pengeluaran kolagen dan elastin; berkesan melawan kedutan dan perubahan yang berkaitan dengan usia.
  • Serum Pengukuhan Asid Hyaluronik- menembusi kedutan dengan lembut dan melicinkannya; digunakan secara menunjuk ke kawasan yang bermasalah; sesuai untuk semua jenis kulit; digunakan pada waktu siang dan malam.
  • Krim kulit teh hijau- bahan aktifnya adalah EGCg; menambahkan resveratrol dan asid hyaluronik untuk meningkatkan kesannya; memberikan penghidratan dan pemakanan yang kuat; melicinkan kedutan; memulihkan kulit.
  • Krim Vitamin A- dos vitamin A yang kuat; penghidratan maksimum; melicinkan kedutan dengan berkesan.
  • Krim anti-penuaan dengan antioksidan- untuk memulihkan dan mempercepat pertumbuhan semula sel kulit; melicinkan kedutan dan melindungi daripada perubahan yang berkaitan dengan usia; kulit menjadi tegang dan anjal, cahaya dan kilauan sihat kelihatan
  • Kompleks malam kolagen- bentuk supercollagen khas dengan air baobab; digunakan pada waktu malam ke kawasan yang bermasalah; pemakanan dan penghidratan intensif.

Topeng muka yang menyegarkan yang mewah

Topeng ragi buatan sendiri

Ragi adalah gudang vitamin B, yang penting untuk epidermis. Terima kasih kepada mereka bahawa pembaharuan sel berlaku, oleh itu, dengan menyediakan topeng muka ragi ini secara sistematik, anda akan mencapai kesan peremajaan yang dapat dilihat.

Untuk menyediakan campuran, anda memerlukan: krim masam (lebih baik digunakan dengan peratusan lemak yang tinggi), satu sudu ragi, satu sudu teh madu dan minyak biji rami.

Ini adalah resipi topeng muka yang sangat mudah, tetapi sangat kuat. Anda hanya perlu mencampurkan semua bahan dalam bahagian yang ditentukan, kemudian tuangkan konsistensi yang dihasilkan ke dalam periuk dengan air panas dan tunggu sehingga ragi memanas. Selepas itu, perlu menyejukkan campuran dan sapukan pada wajah dengan lapisan nipis selama 10 - 15 minit, kemudian bilas semuanya dengan air suam. Ia akan menjadi lebih baik jika topeng digunakan bukan hanya pada kulit wajah, tetapi juga pada leher dan kawasan décolleté.

Namun, seperti dalam resipi sebelumnya, perhatikan fakta bahawa jika jenis kulit anda tidak kering, maka krim masam harus diganti dengan produk tenusu lain.

Topeng Muka Aloe Vera Super Anti-Penuaan

Ini adalah salah satu tanaman yang paling bermanfaat dan ajaib untuk kulit, lebih daripada dua ratus nutrien yang berbeza dimasukkan dalam lidah buaya. Ini adalah salah satu topeng buatan sendiri anti-penuaan yang paling berkesan dan mudah dibuat. Selepas itu, hampir tidak ada kerutan kecil di wajah.

aloe dalam topeng muka anti-penuaan

Untuk menyediakan campuran, anda memerlukan: beberapa daun lidah buaya, satu sendok makan minyak zaitun, sedikit krim muka, lebih baik dengan khasiat berkhasiat.

Sebelum menyediakan topeng, daun segar mesti disejukkan selama dua minggu. Kemudian perah jusnya dan campurkan dengan minyak zaitun dalam jumlah yang sama. Tambahkan sedikit krim berkhasiat ke jisim yang dihasilkan dan campurkan. Semua ini sedikit dipanaskan dalam mandi air dan disapukan pada wajah yang dibersihkan. Biarkan topeng selama 15 minit, kemudian bilas semuanya dengan air suam. Pasti kesan yang dihasilkan akan mengejutkan anda.

Topeng muka yang meremajakan

Nasi buatan sendiri dan topeng kuning telur

Topeng beras sangat popular dengan kecantikan Asia. Mereka adalah orang pertama yang mengungkap rahsia luar biasa, ia mengandungi sejumlah besar bahan bermanfaat untuk kulit, menjadikan kulit lebih putih, lembut dan lembut. Tetapi topeng yang menyegarkan ini mempunyai nuansa, anda perlu memerhatikan perkadaran dan algoritma yang sangat ketat, barulah ia akan berguna. Tetapi hasilnya berbaloi!

Untuk menyediakan campuran, anda memerlukan: satu gelas beras, air, satu telur ayam.

Nasi yang dibasuh dengan baik harus dituangkan ke dalam mangkuk kecil dan ditutup dengan air sejuk yang bersih, air dan beras harus satu-satu. Maka anda perlu menunggu sekurang-kurangnya 10 - 12 jam. Nasi harus disuntik dengan baik, akibatnya, filem nipis akan muncul di permukaan mangkuk ini. Kemudian masukkan air dan nasi ini ke dalam periuk dan masak dengan api kecil sehingga hampir semua air diserap. Keluarkan beras dari api, biarkan mendidih di bawah tudung, kemudian akan menyerap semua air. Inilah yang anda perlukan untuk topeng. Hapus lapisan beras dengan berhati-hati hanya dengan sudu, di dalamnya terletak semua yang paling berguna. Sejukkan nasi yang telah dimasak dan masukkan kuning telur ke dalamnya, campurkan dan biarkan sedikit.

Semasa topeng muka anti-penuaan yang berkesan sedang disiapkan, anda perlu mempersiapkannya dengan teliti. Bersihkan wajah anda dengan air sejuk, keringkan kelembapan. Kemudian hidupkan muzik atau siri TV kegemaran anda, sapukan lapisan topeng nipis di wajah anda, berhati-hati agar tidak menyentuh kulit halus di sekitar mata anda. Dan nikmati selama lebih kurang 15 hingga 20 minit. Kemudian anda perlu mencuci topeng dan anda dapat merasakan baki nasi yang dimasak, ia sangat sihat.

Topeng anti-penuaan di rumah

Resipi untuk topeng anti-penuaan segera

Ini adalah kaedah radikal, sangat sesuai untuk keadaan darurat, ketika anda perlu terlihat sangat segar dan menghilangkan semua kesan keletihan dengan sepantas kilat. Resipi ini berdasarkan putih telur, mengencangkan kulit, menjadikannya sekata dan berseri. Tetapi, malangnya, seseorang tidak boleh bergantung pada kesan jangka panjang. Walaupun, untuk satu malam, topeng dengan fungsi yang dinyatakan akan melakukan pekerjaan yang sangat baik, tetapi untuk hasil yang lebih lama, gunakan semua perkara di atas.

Untuk menyediakan campuran, anda memerlukan: satu sendok teh susu, jumlah madu dan putih telur yang sama.

Campurkan semua bahan, hanya jika kulit anda mudah kering, maka daripada susu lebih baik mengambil sesudu krim masam. Kemudian bersihkan wajah anda dan sapukan campuran yang dihasilkan di atasnya, tunggu 10 - 15 minit dan bilas. Kulit akan menggembirakan anda dengan nada yang indah dan kelegaan yang kencang. Tepat sebelum anda memakai solek, melembapkan wajah dan leher anda dengan krim. Namun, kerana topeng semula jadi yang menyegarkan ini mengetatkan dan mengeringkan kulit wajah yang halus, cubalah jangan melakukannya terlalu kerap.

Topeng muka yang menyegarkan yang mewah

Topeng minyak ikan yang indah

Minyak ikan boleh dibeli di mana-mana farmasi, tetapi sebelum anda mencampurkan ramuan topeng ini dan memasangnya ke wajah anda yang cantik, pastikan bahawa anda pasti tidak alah kepada komponen campuran ini. Sekiranya tidak, kesannya akan sangat mengagumkan, kerana madu dan minyak ikan sangat berguna, baik dalam diet dan ketika digunakan pada kulit.

minyak ikan dalam komposisi topeng untuk keremajaan kulit wajah

Untuk menyediakan campuran, anda memerlukan: satu sendok teh madu, jumlah minyak ikan yang sama, satu sudu besar air tulen.

Kacau bahan hingga bubur, ratakan lapisan nipis di wajah, cuba elakkan kulit di sekitar mata, anda boleh sapukan topeng di leher dan décolleté. Tunggu 10-12 minit dan basuh terlebih dahulu dengan air panas dan kemudian sejuk. Ini akan membantu meratakan warna kulit lebih jauh.

Resipi topeng muka anti-penuaan

Topeng kentang yang paling indah untuk peremajaan

Ciri utama dan indah kentang, sebagai komponen topeng anti-penuaan, adalah khasiat dan pelembabnya. Dia mungkin dapat mengatur kulit yang paling kasar dan kering. Oleh itu, topeng seperti itu akan baik untuk wajah dan kulit tangan, kaki dan siku.

Untuk menyediakan campuran, anda memerlukan: kentang, satu sudu susu, satu sudu krim masam lemak dan dua sudu teh jus lemon.

Rebus kentang, tumbuk dengan penambahan susu hingga kentang tumbuk, masukkan krim masam dan jus lemon, campurkan bahan-bahannya. Sapukan lapisan tebal pada kulit yang dibersihkan dan tunggu 16 minit. Kemudian basuh topeng dengan air suam. Ia akan membantu melicinkan kedutan halus, memperbaiki keadaan dan warna kulit.

Dan ini bukan semua resipi untuk topeng ajaib yang akan membantu meremajakan di rumah. Dengan perbelanjaan minimum wang dan masa berharga anda, anda mungkin dapat mencapai hasil yang diinginkan. Resipi seperti itu benar-benar semula jadi dan tidak memerlukan banyak usaha dan kemahiran dalam memasak. Dan jika anda secara sistematik memanjakan diri dengan topeng muka yang menyegarkan di rumah, ini akan memberikan hasil yang positif, kulit anda akan menjadi tegang dan menggembirakan anda dengan warna yang luar biasa.